Op zaterdag 4 november 2017 organiseren wij onze jaarlijkse ledenvergadering in Nederland. Buitenlandse gasten kunnen vrijdagavond al kennis maken met elkaar tijdens de borrel vanaf 20 uur. Het programma bevat interessante parallelsessies door sprekers uit binnen- en buitenland.

Zaterdagavond organiseren wij een diner buffet voor alle deelnemers!

Diagnose

Wilt u gebruik maken van de mogelijkheid voor een medische diagnose? Dat kan! Kies uit onderstaande mogelijkheden. U kunt zich hiervoor aanmelden via het inschrijfformulier voor de ledenvergadering (knop ‘Aanmelden’ onderaan deze pagina). Wij raden aan regelmatig, bijvoorbeeld eenmaal per jaar, een diagnose uit te voeren met als belangrijkste reden dat je als ouder vaak geen veranderingen ziet omdat je je kind iedere dag ziet. Ditzelfde geldt voor volwassen patiënten wanneer zij zichzelf observeren.

Eenvoudige diagnose

Er is de gelegenheid voor een gratis (eenvoudige) medische diagnose op zaterdag 4 november. Deze vindt plaats in een aparte ruimte zodat de privacy is gewaarborgd. Graag van tevoren aanmelden via het inschrijfformulier (knop ‘Aanmelden’ onderaan deze pagina).

Uitgebreide diagnose

Wilt u een uitgebreide medische diagnose? Dat kan op vrijdag 3 november in het Academisch Ziekenhuis in Rotterdam. U dient zich hiervoor aan te melden vòòr 27 oktober (knop ‘Aanmelden’ onderaan deze pagina). Er zijn kosten verbonden aan deze diagnose.
Lees meer over het verschil tussen een eenvoudige en een uitgebreide diagnose en de eraan verbonden kosten.

Locatie Conferentie

Dit jaar organiseren wij onze conferentie niet in Hotel Leusden maar bij ISVW. Deze locatie is ongeveer 4 km vanaf Hotel Leusden.

Landgoed ISVW
Dodeweg 8
3832 RD  Leusden
Link naar conferentie hotel

Bij deze locatie zijn ook hotelkamers beschikbaar waarvoor wij een speciale prijs hebben onderhandeld van € 69 per nacht per kamer. Dit is inclusief ontbijt.
Deze kamers zijn bedoeld voor maximaal twee volwassenen en eventueel een kind tot en met 12 jaar (apart matras). Kinderen van 0-6 jaar mogen gratis op de kamer van hun ouders verblijven. In het hotel zijn geen babybedden beschikbaar.
Een extra matras op de grond met bedlinnen kost € 25,00 per nacht (incl. ontbijt). Een bed met matras kost € 25,00 per nacht (wordt apart ingehuurd, excl. ontbijt). Ontbijt voor kinderen tussen 4 en 16 kost € 8,25 per persoon per dag.

Hotel Leusden (van der Valk)
Philipsstraat 18
3833 LC Leusden
Link naar website Hotel

Voor met name onze leden die uit het buitenland komen hebben wij weer een lage hotelovernachtingsprijs kunnen regelen (inclusief uitgebreid ontbijt buffet) zodat zij tegen zo laag mogelijke kosten onze vergadering kunnen bijwonen:

1. Een één persoonskamer inclusief ontbijt kost € 76,50 per nacht.
  2. Een twee persoonskamer inclusief ontbijt kost € 93 per nacht.
  3. Een drie persoonskamer inclusief ontbijt kost € 119,50 per nacht.
  4. Een vier persoonskamer inclusief ontbijt kost € 146 per nacht.

Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee in bovenstaande kosten.

Bij deze prijzen komt nog lokale toeristenbelasting.

Voor reservering bij ISVW graag een e-mail sturen aan: naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De reservering bij Hotel Leusden regelen wij centraal.

De hotel kamer dient te worden betaald door de gebruiker. Kosten voor niet komen opdagen, worden doorbelast naar de persoon die de reservering heeft aangevraagd.

Tijdens onze conferentie in 2015 konden patiënten gebruiken maken van een massage. Massage is een manier om lichaam en geest te onderhouden, om spanning en stress af te laten nemen of om gericht en effectief klachten aan te pakken. Massage is ook de taal van het eigen lichaam beter leren verstaan door naar jouw lichamelijke signalen te luisteren.

Waar zit spanning, waar zit onrust, waar voel ik ruimte in mijn lichaam, waar zit het vast, waar voelt het bedrukt of bedompt. Deze fysieke gewaarwordingen kun je door middel van een massage gaan ervaren. Emoties, gedachten en andere gewaarwordingen, vertellen je een verhaal. En dat verhaal is veel completer dan het verhaal wat we door ons denken hebben gevormd. Werkelijk contact maken met alle delen van jezelf zorgt ervoor dat je gaat stromen, zodanig stromen dat je het gevoel krijgt dat je weer tot leven komt. Je komt letterlijk beter in je vel te zitten. Massage is een aanraking met aandacht en laat je bewust contact maken met wie je bent en wat je voelt. Tijdens een massage heb je de kans om jezelf te herontdekken, te ontspannen en je te laten (aan)raken. Je verbindt je als het ware opnieuw met je ware ik. De aanraking van massage kan je helpen oude pijn los te laten waardoor ruimte ontstaat. Ruimte in lichaam en geest.

Kinderevenement

Voor kinderen van praktisch alle leeftijden organiseren wij weer een uitgebreid kinderevenement! Wij hebben hiervoor een aparte zaal met begeleiding en allerlei vermaak. Het knutselen blijkt voor bijna alle leeftijden een groot succes te zijn waarbij bijvoorbeeld ook 16 jarigen heel veel plezier hebben! Uiteraard hebben wij Alex Dings weer als clown en ballon kunst. Het is gebruikelijk dat ouders met een auto vol met allerlei ballonfiguren weer vertrekken ...
Indruk conferentie 2016

Programma

Hieronder vindt u het voorlopige programma voor zaterdag 4 november (wij wachten nog op de definitieve bevestiging van een aantal sprekers).
Alle sessies zijn zoveel mogelijk zowel in het Nederlands als Engels. Wij zullen zoveel mogelijk sessies op video opnemen en deze op onze website (in het alleen voor leden toegankelijke gedeelte) plaatsen.

Vrijdag 3 november

Tijd   Spreker(s)   Onderwerp
20:00 - 22:00   -   Welkom met hapjes en drankjes (bar ISWV)

Zaterdag 4 november

Tijd   Spreker(s)   Onderwerp
08:30 - 09:00     -   Ontvangst en registratie
09:00 - 09:30   Lex van der Heijden   Welkomstwoord & verenigingszaken
09:30 - 10:15   Prof. dr. Suzanne Pasmans
10:15 - 11:00   Prof. dr. Peter Steijlen
11:00 - 11:45   Prof. dr. Hans Büller   Fair medicine
11:45 - 12:00   -   Naar parallel sessies
12:00 - 13:00    Dr. Peter de Laat (parallel 1)    Vasculaire malformaties
12:00 - 13:00    Dr. Anneke Kelser (parallel 2)    Groeigids on- & offline
12:00 - 13:00    Johannes Verheijden (parallel 3)
  Power up, parents!
13:00 - 14:00    -   Lunch en onderling kennismaken
14:00 - 15:00    Dr. Wouter van der Schaar (parallel 4)
  Lex van der Heijden
  Deel jouw verhaal
14:00 - 15:00    Dr. Tychon Geeraedts (parallel 5)
14:00 - 15:00    Julius Kesler (parallel 6)   Ondersteuningsbehoefte van ouders
15:00 - 15:15    -   Naar parallel sessies
15:15 - 16:15    Lex van der Heijden (parallel 7)   Jongeren initiatief
15:15 - 16:15    Dirk Exner (parallel 8)
  Duitstaligen bijeenkomst
15:15 - 16:15    Marco Dings (parallel 9)   Nieuwe website
16:30 - 17:00    Medisch en psychologisch forum   Vragen stellen
17:00 - 17:15   Lex van der Heijden   Afronding
17:15 - 18:00   -   Hoofdingang: stroopwafels!
13:30 - 16:00    Diverse artsen   Medische diagnoses
10:00 - 17:30   Ellen Goossens   Holistische massage (patiënten eerst)
17:15 - 18:00    -   Hapje en drankje
18:30 - 20:30    -   Gezamenlijk diner
20:30 - 23:00   -   Napraten, onderling kennismaken

Let op:

1. Het maximale aantal diagnoses is nog niet bekend op dit moment. De plaatsing op de diagnoselijst gaat op volgorde van aanmelding.
  2. De maximale capaciteit van de hoofdzaal is 150 personen.

Gezien de hoge kosten van deze jubileum conferentie vragen wij onze deelnemers van 18 jaar en ouder om een bijdrage van € 10 per persoon die deelnemen aan het diner. Dit geldt niet voor sprekers en vrijwilligers.