Op zaterdag 3 november 2018 organiseren wij onze jaarlijkse wereldwijde ledenvergadering in Nederland.

Onze gasten kunnen vrijdagavond 2 november al kennis maken met elkaar tijdens de borrel vanaf 20 uur. Het programma bevat interessante parallelsessies door sprekers uit binnen- en buitenland.

Zaterdagavond organiseren wij een diner buffet voor alle deelnemers!

Persoonlijk medisch advies

Wilt u gebruik maken van de mogelijkheid voor een persoonlijk medisch advies? Dat kan! Kies uit onderstaande mogelijkheden. U kunt zich hiervoor aanmelden via het inschrijfformulier voor de ledenvergadering (knop ‘Aanmelden’ onderaan deze pagina). Wij raden aan regelmatig, bijvoorbeeld eenmaal per jaar, een persoonlijk advies gesprek te voeren met als belangrijkste reden dat je als ouder vaak geen veranderingen ziet omdat je je kind iedere dag ziet. Ditzelfde geldt voor volwassen patiënten wanneer zij zichzelf observeren.

Bij alle adviezen geldt dat de volgorde van aanmelding telt en dat de capaciteit beperkt is.

Eenvoudig persoonlijk medisch advies

Er is de gelegenheid voor een gratis (eenvoudig) medisch advies op zaterdag 3 november. Deze vindt plaats in een aparte ruimte zodat de privacy is gewaarborgd. Graag van tevoren aanmelden via het inschrijfformulier (knop ‘Aanmelden’ onderaan deze pagina).

Uitgebreid persoonlijk medisch advies

Wilt u een uitgebreid persoonlijk medisch advies? Dat kan op vrijdag 2 november in het Academisch Ziekenhuis in Rotterdam. U dient zich hiervoor aan te melden vòòr 27 oktober tijdens de registratie. Er zijn kosten verbonden aan dit advies.

Let op: voor beide typen advies hebben onze artsen medische gegevens nodig ter voorbereiding. Deze gegevens kunnen worden ingevuld in een MSWord bestand en vervolgens wordt dit direct naar onze artsen gestuurd per email (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Wij als organisatie hebben hierin geen rol met name in het kader van de privacy.
Formulier

Nieuw: persoonlijk psychologisch advies

Wij organiseren al vele jaren aparte sessies tijdens onze conferentie over psychologische en psychosociale aspecten van het leven met een ziekte zoals CMTC met als onderwerpen bijvoorbeeld pestgedrag op school. In deze groepsgesprekken is het voor niet iedereen makkelijk ten eerste zijn/haar persoonlijke ervaringen te delen en ten tweede kan dit moeilijk zijn in een andere taal dan de moedertaal.

In 2018 gaan wij starten met privé sessies van maximaal een half uur met Dr. Wouter van der Schaar (medisch psycholoog en psychotherapeut). Uiteraard vinden deze gesprekken plaats in een besloten ruimte. Deelname kan worden geregeld door inschrijving op de speciale lijst.

Locatie Conferentie

Dit jaar organiseren wij onze conferentie weer bij Internationale School Voor Wijsbegeerte.

Landgoed ISVW
Dodeweg 8
3832 RD Leusden
The Netherlands

Informatie conferentie locatie

Bij deze locatie zijn ook hotelkamers beschikbaar waarvoor wij een speciale prijs hebben onderhandeld van € 69 per nacht per kamer. Dit is inclusief ontbijt.
Deze kamers zijn bedoeld voor maximaal twee volwassenen en eventueel een kind tot en met 12 jaar (apart matras). Kinderen van 0-6 jaar mogen gratis op de kamer van hun ouders verblijven. In het hotel zijn geen babybedden beschikbaar. Een extra matras op de grond met bedlinnen kost € 25,00 per nacht (incl. ontbijt). Een bed met matras kost € 25,00 per nacht (wordt apart ingehuurd, excl. ontbijt). Ontbijt voor kinderen tussen 4 en 16 kost € 8,25 per persoon per dag.

Bij deze prijzen komt nog lokale toeristenbelasting.

Voor reservering bij ISVW graag een e-mail sturen aan: naar r Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De hotel kamer dient te worden gereserveerd en betaald door de gebruiker. Kosten voor niet komen opdagen, worden doorbelast naar de persoon die de reservering zelf heeft aangevraagd.

Tijdens onze conferenties in 2015 en 2017 konden patiënten gebruiken maken van een massage en ook nu bieden wij weer massage aan. Hier geldt dat de volgorde van aanmelding telt en dat de capaciteit beperkt is.

Massage is een manier om lichaam en geest te onderhouden, om spanning en stress af te laten nemen of om gericht en effectief klachten aan te pakken. Massage is ook de taal van het eigen lichaam beter leren verstaan door naar jouw lichamelijke signalen te luisteren.

Waar zit spanning, waar zit onrust, waar voel ik ruimte in mijn lichaam, waar zit het vast, waar voelt het bedrukt of bedompt. Deze fysieke gewaarwordingen kun je door middel van een massage gaan ervaren. Emoties, gedachten en andere gewaarwordingen, vertellen je een verhaal. En dat verhaal is veel completer dan het verhaal wat we door ons denken hebben gevormd. Werkelijk contact maken met alle delen van jezelf zorgt ervoor dat je gaat stromen, zodanig stromen dat je het gevoel krijgt dat je weer tot leven komt. Je komt letterlijk beter in je vel te zitten. Massage is een aanraking met aandacht en laat je bewust contact maken met wie je bent en wat je voelt. Tijdens een massage heb je de kans om jezelf te herontdekken, te ontspannen en je te laten (aan)raken. Je verbindt je als het ware opnieuw met je ware ik. De aanraking van massage kan je helpen oude pijn los te laten waardoor ruimte ontstaat. Ruimte in lichaam en geest.

Kinderevenement

Voor kinderen van praktisch alle leeftijden organiseren wij weer een uitgebreid kinderevenement! Wij hebben hiervoor een aparte zaal met begeleiding en allerlei vermaak. Het knutselen blijkt voor bijna alle leeftijden een groot succes te zijn waarbij bijvoorbeeld ook 16 jarigen heel veel plezier hebben! Uiteraard hebben wij Alex weer als clown en ballon artiest. De kinderen gaan niet met lege handen naar huis!

Jong volwassenen evenement

Voor jong volwassenen (plm. 13-25 jaar) organiseren wij twee speciale activiteiten ... Deze worden bekend gemaakt op de dag zelf. Neem een stevige jas en buitenschoenen mee!

Programma

Hieronder vindt u het voorlopige programma voor zaterdag 3 november (wij wachten nog op de definitieve bevestiging van een aantal sprekers).
Alle sessies zijn zoveel mogelijk zowel in het Nederlands als Engels. Wij zullen zoveel mogelijk sessies op video opnemen en deze op onze website (in het alleen voor leden toegankelijke gedeelte) plaatsen.

Vrijdag 2 november

20:00 - 22:00 - Welkom met hapjes en drankjes (bar ISWV)

Zaterdag 3 november
Tijd Spreker(s) Onderwerp

09:00-09:30

Ontvangst en registratie
09:30-10:15  Lex van der Heijden  Welkomstwoord, verenigingszaken en interactieve enquête met smartphone
10:15-11:15  Marjolein van Kessel (parallel 1)  Hoe om te gaan met als je er anders uitziet (STEPS methode)
10:15-11:15  Dr. Tychon Geeraedts (parallel 2)  Behandeling vasculaire malformaties door de ogen van een radioloog
10:15-11:15  Johannes Verheijden (parallel 3)  Na de diagnose
11:15-11:30 -  Pauze met vlaai
11:30-12:15  Prof. Dr. Suzanne Pasmans & Dr. Peter de Laat (hoofdzaal)  Vragen en antwoorden
12:15-13:00  Prof. Dr. Leo Schulz-Kool (hoofdzaal)  Laatste ontwikkelingen: een update
13:00-14:00 -  Lunch en onderling kennismaken
14:00-15:00  Ir. Marco Dings (parallel 4)  Demonstratie nieuwe website
14:00-15:00  Dr. Els Jonker (parallel 5)  En de Brussen (broers en zussen van een patiënt)?
14:00-15:00  Tjitske Bezema (parallel 6)  Gelukkig zijn in moeilijke omstandigheden
15:00-15:15  -  Naar parallel sessies
15:15-16:15  Nader te bepalen (parallel 7)  Duitstaligen - discussie
15:15-16:15  Nader te bepalen (parallel 8)  Engelstaligen - discussie
15:15-16:15  Nader te bepalen (parallel 9)  Nederlandstaligen - discussie
16:30-17:00  Lex van der Heijden  Afronding
17:00-18:00  Hoofdingang   Verse stroopwafels, hapje en drankje
18:00-20:30  Restaurant  Diner
 Lijst    Persoonlijk medisch advies (aangegeven tijdens registratie)
 Registreer    Persoonlijk psychologisch advies (intekenen tijdens conferentie)
 Registreer    Massage (intekenen tijdens conferentie, patiënten eerst)

Let op:

Het maximale aantal diagnoses is nog niet bekend op dit moment. De plaatsing op de diagnoselijst gaat op volgorde van aanmelding.
De maximale capaciteit van de hoofdzaal is 150 personen.

Gezien de kosten van onze conferentie vragen wij onze deelnemers van 18 jaar en ouder om een bijdrage van € 15 per persoon die deelnemen aan het diner. Dit geldt niet voor sprekers en vrijwilligers.